Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3
ΓΚΕΛΑΝΤΟ

Το "Γκελάντο" διαφέρει από το συνηθισμένο κόκκινο κρασί, διότι για να παρασκευαστεί ένα λίτρο του χρειάζονται 5 κιλά Αγιωργήτικου σταφυλιού.

Δρ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΚΕΛΗΣ

Ωτορινολαρυγγολόγος
Δαμασκηνού 46, Κόρινθος - 20100
Τηλ. 27410 26631, 6944280764

www.gelis.gr
www.pharmagel.gr
www.curcumin.gr
www.d3gkelin.gr
www.zinc.gr
www.gkelismedicallexicon.gr
www.orlpedia.gr
www.gkelanto.gr
www.allergopedia.gr
www.gkelikosagiorgitiko.gr

Email: pharmage@otenet.gr


Τα καρύδια βελτιώνουν τα επίπεδα του σακχάρου και της χοληστερόλης©

 

alt

Δρ Δημήτριος  Ν. Γκέλης,

Ιατρός, Οδοντίατρος, Ωτορινολαρυγγολόγος, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών

Δαμασκηνού 46, Κόρινθος 20100, τηλ.  2741026631,   6944280764, e-mail:

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

www.gelis.gr,

www.gkelanto.gr,

www.allergopedia.gr,

www.orlpedia.gr

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ:ΩΡΛ Αλλεργία, Εμβοές αυτιών, κακοσμία στόματος, Ροχαλητό, Βαρηκοία ,  Ίλιγγος, Διαταραχές οσφρήσεως και γεύσης,

Παθήσεις θυρεοειδούς

Διαταραχές της φωνής, ΩΡΛ ογκολογία, Aντιγήρανση,

Προληπτική Ιατρική, Ιατρική Διατροφολογία, Συμπληρωματική Ιατρική, Περιβαλλοντική Ιατρική, Κόκκινο κρασί και Υγεία, Βιταμίνη D

Σε πρόσφατη μελέτη που ανακοινώθηκε στο  Diabetes Care, η βρώση μισού κύπελου καρυδιών βελτίωσε σημαντικά το σάκχαρο του αίματος και τα επίπεδα της χοληστερόλης [1].

Ιδού λοιπόν το πρόβλημα: Όταν το σάκχαρο είναι μόλις ελαφρά ανεβασμένο και αυτό συμβαίνει στο 80% όλων των Αμερικανών ενηλίκων συμβαίνουν τα ακόλουθα άσχημα:

  • Αυξάνει η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά και τα ισχία
  • Αυξάνει ο κίνδυνος του Alzheimer's
  • Αυξάνουν οι ρυτίδες σε όλες τις στιβάδες του δέρματος (οι εσωτερικές ρυτίδες είναι χειρότερες από τις εξωτερικές!)
  • Αυξάνει η χοληστερόλη
  • Αυξάνει ο κίνδυνος καρδιοπάθειας και των περισσοτέρων χρονίων νοσημάτων
  • Αυξάνουν οι βλάβες από τη συσσώρευση ελευθέρων ριζών  

Αυτός είναι μόλις ο μικρός κατάλογος των κινδύνων από τη μικρή αύξηση του σακχάρου. Λεπτομέρειες και περισσότερα αναγράφονται στα εγχειρίδια παθολογίας και διαβητολογίας.

Όμως η βρώση περισσοτέρων καρυδιών έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη για την υγεία, όπως η ελάττωση του κινδύνου αύξησης της αρτηριακής πίεσης, της καρδιακής προσβολής, της νόσου του Alzheimer's, της αύξησης των επιπέδων της χοληστερόλης και του διαβήτη.  

Υπενθυμίζεται ότι η συγκομιδή των καρυδιών γίνεται το φθινόπωρο. Φαίνεται ότι η φύση λαβαίνει πρόνοια  και μας ειδοποιεί να τρώμε περισσότερα καρύδια το χειμώνα.

Ενώ η αυξημένη κατανάλωση καρυδιών δεν σχετίζεται με οποιοδήποτε τρόπο με την αύξηση του σωματικού βάρους, είναι απολύτως φυσικό να αυξηθεί λίγο το σωματικό βάρος κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Τα καρύδια είναι μια εξαιρετικής ποιότητας τροφή πλουσιότατη σε πρωτεΐνες και φυτικά λιπαρά [μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη], βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά,  τα οποία είναι απαραίτητα για τη δόμηση του σώματος κατά τη διάρκεια του χειμώνα, που είναι η καλύτερη εποχή για τη φύση να επαναδομήσει το σώμα.  

Στην εν λόγω μελέτη 117 άτομα με διαβήτη τύπου ΙΙ χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες :

  • Η Ομάδα Ένα περιέλαβε στη διατροφή της μισό κύπελο καρύδια
  •  
  • Η Ομάδα Δύο περιέλαβε στη διατροφή της  ένα κεκάκι με χαμηλή περιεκτικότητα ζάχαρης  
  • Η Ομάδα Τρία περιέλαβε στη διατροφή της  μισό κεκάκι χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και το μισό της ποσότητας των καρυδιών που πήραν τα άτομα της Ομάδας Ένα

Μετά πό τρεις μήνες τα άτομα της Ομάδας Ένα που έτρωγαν μόνο καρύδια είχαν καλύτερο έλεγχο του σακχάρου του αίματός τους και χαμηλότερα επίπεδα LDL χοληστερόλης  σε σύγκριση με τα άτομα των Ομάδων Δύο και Τρία .

Υπηρξε επίσης σημαντική ελάττωση της αιμοσφαιρίνης a1c, η οποία με τη σειρά της περιορίζει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιοκυκλοφορικής βλάβης.  

Με έκπληξη παρατηρήθηκε σ’αυτή τη μελέτη ότι κατέβηκε το σάκχαρο  των ατόμων που ήδη έπαιρνα υπογλυκαιμικά φάρμακα. Επίσης ελαττώθηκαν τα επίπεδα της χοληστερόλης των ατόμων που έπαιρναν κάποια στατίνη, για να ελαττωθούν τα επίπεδα της χοληστερόλης τους , τα οποία είχαν ήδη φθάσει σε κανονικές τιμές [1].

 

 Έχει βρεθεί επίσης ότι  η κατανάλωση ≥2 μερίδων καρυδιών εβδομαδιαίως (μια μερίδα=μισό κύπελο του τσαγιού καρύδια) συνοδεύεται από ελάττωση κατά 32% του κινδύνου ανάπτυξης μεταβολικού συνδρόμου σε σύγκριση με άτομα που ποτέ τους δεν έτρωγαν καρύδια. Τα αποτελέσματα αυτά προέκυψαν μετά από κατανάλωση καρυδιών επί 6 έτη [2].  

Σε κλινικές δοκιμές που έχουν γίνει φαίνεται ότι τα καρύδια δεν επηρεάζουν τη γλυκόζη και την ινσουλίνη και ασκούν επωφελές αποτέλεσμα στο λιπιδιακό προφίλ των ατόμων που τα καταναλώνουν. Γιαυτό τα καρύδια μπορεί να αποτελέσουν ένα συστατικό μιας υγιεινής διατροφής, τόσο των υγιών, όσο και των διαβητικών ή αυτών που βρίσκονται σε κίνδυνο να εκδηλώσουν διαβήτη, αρκεί οι ποσότητες που παίρνουν να είναι τόσες, ώστε οι θερμίδες τους να μην προκαλούν έντονη αύξηση του σωματικού βάρους [3].

Η λήψη μονοακόρεστων λιπαρών είναι ελεύθερη στις δίαιτες των διαβητικών, καθώς αυτά διατηρούν ανεβασμένα τα επίπεδα της HDL χοληστερόλης και βελτιώνουν το γλυκαιμικό έλεγχο. Τα καρύδια μπορεί να υποκαταστήσουν τους υδατάνθρακες στη δίαιτα των διαβητικών. Η καθημερινή βρώση 60 γραμμαρίων καρυδιών, που υποκαθιστούν τους υδατάνθρακες βελτιώνουν το γλυκαιμικό έλεγχο και τα λιπίδια του ορού στα άτομα με διαβήτη τύπου 2 [4].


Τα καρύδια τρώγονται ωμά και ανάλατα. Όσοι παθαίνουν άφθες ή ερεθισμό του βλεννογόνου του στόματός τους μετά από βρώση καρυδιών συνιστάται να τρώγουν τα καρύδια μέσα σε κάποια πράσινη σαλάτα.!!!

Βιβλιογραφία

1. Jenkins DJ, Kendall CW, Banach MS, Srichaikul K, Vidgen E, Mitchell S, Parker T, Nishi S, Bashyam B, de Souza R, Ireland C, Josse RG. Nuts as a replacement for carbohydrates in the diabetic diet.Diabetes Care. 2011 Aug;34(8):1706-11. . .

2. Fernández-Montero A, Bes-Rastrollo M, Beunza JJ, Barrio-Lopez MT, de la Fuente-Arrillaga C, Moreno-Galarraga L, Martínez-González MA. Nut consumption and incidence of metabolic syndrome after 6-year follow-up: the SUN (Seguimiento Universidad de Navarra, University of Navarra Follow-up) cohort. Public Health Nutr. 2012 Oct 23:1-9.

3. Lovejoy JC. The impact of nuts on diabetes and diabetes risk. Curr Diab Rep. 2005 Oct;5(5):379-84.

4. 

Last Updated (Friday, 18 January 2013 18:07)

 
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday24
mod_vvisit_counterYesterday487
mod_vvisit_counterThis week24
mod_vvisit_counterLast week10509
mod_vvisit_counterThis month35781
mod_vvisit_counterLast month64728
mod_vvisit_counterAll days745331
Visitors Counter