Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3
ΓΚΕΛΑΝΤΟ

Το "Γκελάντο" διαφέρει από το συνηθισμένο κόκκινο κρασί, διότι για να παρασκευαστεί ένα λίτρο του χρειάζονται 5 κιλά Αγιωργήτικου σταφυλιού.

Δρ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΚΕΛΗΣ

Ωτορινολαρυγγολόγος
Δαμασκηνού 46, Κόρινθος - 20100
Τηλ. 27410 26631, 6944280764

www.gelis.gr
www.pharmagel.gr
www.curcumin.gr
www.d3gkelin.gr
www.zinc.gr
www.gkelismedicallexicon.gr
www.orlpedia.gr
www.gkelanto.gr
www.allergopedia.gr
www.gkelikosagiorgitiko.gr

Email: pharmage@otenet.gr


Διατροφική αντιμετώπιση της ουρικής αρθρίτιδας

Δρ Γκέλης Ν. Δημήτριος, Ιατρός, Ωτορινολαρυγγολόγος, Οδοντίατρος, Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με ιδιαίτερο ενδιαφέρο στην Ιατρική Διατροφολογία και τις φυσικές θεραπείες

Η ουρική αρθρίτιδα αντιμετωπίζεται δια βίου με τα φάρμακα που χορηγούνται από τον θεράποντα ιατρό, όσων πάσχουν από αυτή τη νόσο. Ανεξάρτητα από την φαρμακευτική αγωγή, όσοι πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα μπορεί να ακολουθήσουν  τα ακόλουθα, που στις περισσότερες περιπτώσεις  μπορεί να τους βοηθήσουν.

 

  • Kάντε οτιδήποτε μπορεί να υποστηρίξει την καλύτερη λειτουργία του ήπατος και των νεφρών. Όσο καλύτερα λειτουργούν αυτά τα όργανα, τόσο καλύτερα καθαρίζεται το ουρικό οξύ και οι τοξίνες.
  •  
  • Πίνετε πολύ νερό, τουλάχιστον 8-10 ποτήρια την ημέρα. Η αφυδάτωση περιορίζει τη νεφρική λειτουργία και μπορεί να οδηγήσει στην δημιουργία ουρικού οξέος. Το ελαφρώς αλκαλικό νερό, όπως το νερό Λουτρακίου περιορίζει την οξύτητα του σώματος.
  •  
  • Περιορίστε το κρέας στο ελάχιστο δυνατόν, γιατί τα συστατικά του κρέατος συμβάλλουν στη δόμηση του ουρικού οξέος. Γίνετε φυτοφάγος.
  • Φάτε άφθονα ωμά λαχανικά, και ξηρούς καρπούς (φουντούκια, καρύδια, αμύγδαλα σε λογικές  ποσότητες). Τρώτε φρούτα σε μικρές ποσότητες, ώστε να μην προσλαμβάνεται μεγάλη ποσότητα φρουκτόζης. Τα κεράσια και οι φράουλες είναι πολύ αποτελεσματικά φρούτα στην αντιμετώπιση της ουρικής αρθρίτιδας.
  • Αποφεύγετε τις τροφές που είναι πλούσιες σε πουρίνες που συμμετέχουν στο σχηματισμό του ουρικού οξέος), όπως οι σαρδέλες, τα σπαράγγια, καβούρια, χαβιάρι, ρέγκα, νεφρά, συκώτι, παράγωγα του κρέατος (λουκάνικα, σαλάμια) και κρεατοζωμοί, μανιτάρια, μαλάκια (μύδια, στρείδια, κλπ), αρακάς, φασόλια.
  • Αποφύγετε το οινόπνευμα. Αποφύγετε την απότομη απώλεια βάρους, διότι μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του ουρικού οξέος στο αίμα. Αν αποφασίσετε να χάσετε βάρος κάντε το σταδιακά και όχι απότομα.
  • Ασκηθείτε συχνά.
  • Πίνετε χυμό κερασιού με κάθόλου ή ελάχιστη ζάχαρη. Ο χυμός του μαύρου κερασιού που διατίθεται στα καταστήματα υγιεινής διατροφής μπορεί να προλάβει τις προσβολές και να βραχύνει τη διάρκεια των οξέων κρίσεων ουρικής αρθρίτιδας. Το εκχύλισμα μαύρου κερασιού υπάρχει και υπό μορφή δισκίων, αλλά δεν είναι το ίδιο σε ισχύ όπως ο χυμός του μαύρου κερασιού.
  • Ο τρόπος ζωής και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των ατόμων με ουρική αρθρίτιδα δρουν ευεργετικά στη συνολική υγεία , καθώς η ουρική αρθρίτιδα σχετίζεται με το μεταβολικό σύνδρομο με αύξηση του κινδύνου πρόκλησης καρδιαγγειακής νόσου και της θνησιμότητας.

  • Τα επίπεδα των συγκεντρώσεων του ουρικού οξέος στο αίμα μπορεί να ελαττωθούν με την καθημερινή σωματική άσκηση, την ελάττωση της βρώσης κόκκινου κρέατος, την ελάττωση του σωματικού βάρους, την αποφυγή της ζάχαρης και των τροφίμων που περιέχουν ζάχαρη.

  • Όλα τα παραπάνω βοηθούν όχι μόνο στην ελάττωση των επιπέδων του ουρικού οξέος, αλλά και στον περιορισμό της αντίστασης στην ινσουλίνη και των νοσηρών καταστάσεων που αναπτύσσονται εξαιτίας της.

  • Πρέπει να αποϕεύγεται η υπερβολική και χρόνια χρήση οινοπνευματωδών. Η μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού δεν έχει σχετιστεί με αυξημένη συχνότητα ουρικής αρθρίτιδας, σε αντίθεση με την μικρή κατανάλωση μπύρας και σκληρών οινοπνευματωδών ποτών, που την αυξάνουν [1, 2].

  • Η μικρή έως μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού [3], η βρώση γλυκών ϕρούτων και θαλασσινών, των λιπαρών ψαριών θα πρέπει να επαναξιολογείται, καθώς είναι χρήσιμη για τα ωφέλη της στις νόσους του καρδιοκυκλοϕορικού συστήματος. 

  • Τα γαλακτοκομικά, λαχανικά, καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια, τα περιορισμένης γλυκύτητας φρούτα και οι σπόροι και οι κατανάλωση σκόνης σπόρων και φλουδών βιολογικών κόκκινων Αγιωργίτικων σταφυλιών, Νεμέας [Vinogkelin],  βοηθούν στην πρόληψη της ουρικής αρθρίτιδας και στον περιορισμό της αντίστασης στην ινσουλίνη [4].

  • Ο καφές και η συμπληρωματική χορήγηση βιταμίνης C, θεωρείται ότι προλαβαίνουν την ουρική αρθρίτιδα, καθώς κατεβάζουν τα επίπεδα του ουρικού οξέος [5].

Συμπέρασμα:Τρώτε κάθε μέρα 6-7 κεράσια και λαχανικά (περιλαμβάνονται και οι μπάμιες). Αγοράστε τώρα κεράσια και βάλτε μικρές μερίδες τους στην κατάψυξη για να τρώτε και τον χειμώνα. Τρώτε επίσης στην εποχή τους και φράουλες. Αποφεύγετε τα οινοπνευματώδη. Μπορείτε όμως να παίρνετε τα πολύτιμα αντιοξειδωτικά συστατικά και τις πολυφαινόλες του κόκκινου σταφυλιού, που υπάρχουν και στο κόκκινο κρασί, παίρνοντας καθημερινά μια κάψουλα, πρωί μεσημέρι βράδυ Vinogkelin. Oι κάψουλες του Vinogkelin περιέχουν σκόνη των αποξηραμένων σπόρων και φλουδών του βιολογικού κόκκινου Αγιωργίτικου σταφυλιού Νεμέας, ''Γκέλικος''. Έτσι αποφεύγει κανείς τη φρουκτόζη των σταφυλιών και το οινόπνευμα του κόκκινου κρασιού, που ανεβάζουν το ουρικό οξύ και προσλαμβάνει   μόνον πολύτιμες αντιοξειδωτικές ουσίες, που συμβάλουν και στην αποτοξίνωση του οργανισμού. 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ

1. Choi HK, Atkinson K, Karlson EW, Willett W, Curhan G.Alcohol intake and risk of incident gout in men: a prospective study. Lancet. 2004 Apr 17; 363(9417):1277-81.[PubMed] [Ref list]

2. Choi HK, Curhan G. Gout: epidemiology and lifestyle choices.  Curr Opin Rheumatol. 2005 May; 17(3):341-5.[PubMed] [Ref list]

3.Mladen Boban and Darko Modun Uric Acid and Antioxidant Effects of Wine. Croat Med J. 2010 Feb; 51(1): 16–22. doi:  10.3325/cmj.2010.51.16

4. Schlesinger N. Dietary factors and hyperuricaemia. Curr Pharm Des. 2005;11(32):4133-8.

5. Choi HK. A prescription for lifestyle change in patients with hyperuricemia and gout. Curr Opin Rheumatol. 2010 Mar;22(2):165-72.

ont:minor-bidi;]

Το άρθρο ανανεώθηκε την 1η Σεπτεμβρίου του 2017

 

 

Last Updated (Friday, 01 September 2017 06:55)

 
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday308
mod_vvisit_counterYesterday341
mod_vvisit_counterThis week10330
mod_vvisit_counterLast week14928
mod_vvisit_counterThis month35578
mod_vvisit_counterLast month64728
mod_vvisit_counterAll days745128
Visitors Counter