Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3
ΓΚΕΛΑΝΤΟ

Το "Γκελάντο" διαφέρει από το συνηθισμένο κόκκινο κρασί, διότι για να παρασκευαστεί ένα λίτρο του χρειάζονται 5 κιλά Αγιωργήτικου σταφυλιού.

Δρ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΚΕΛΗΣ

Ωτορινολαρυγγολόγος
Δαμασκηνού 46, Κόρινθος - 20100
Τηλ. 27410 26631, 6944280764

www.gelis.gr
www.pharmagel.gr
www.curcumin.gr
www.d3gkelin.gr
www.zinc.gr
www.gkelismedicallexicon.gr
www.orlpedia.gr
www.gkelanto.gr
www.allergopedia.gr
www.gkelikosagiorgitiko.gr

Email: pharmage@otenet.gr


Διατροφική αντιμετώπιση της ουρικής αρθρίτιδας

alt
Δρ Γκέλης Ν. Δημήτριος, Ιατρός, Ωτορινολαρυγγολόγος, Οδοντίατρος, Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με ιδιαίτερο ενδιαφέρο στην Ιατρική Διατροφολογία και τις φυσικές θεραπείες

Η ουρική αρθρίτιδα αντιμετωπίζεται δια βίου με τα φάρμακα που χορηγούνται από τον θεράποντα ιατρό, όσων πάσχουν από αυτή τη νόσο. Ανεξάρτητα από την φαρμακευτική αγωγή, όσοι πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα μπορεί να ακολουθήσουν  τα ακόλουθα, που στις περισσότερες περιπτώσεις  μπορεί να τους βοηθήσουν.

 

  • Kάντε οτιδήποτε μπορεί να υποστηρίξει την καλύτερη λειτουργία του ήπατος και των νεφρών. Όσο καλύτερα λειτουργούν αυτά τα όργανα, τόσο καλύτερα καθαρίζεται το ουρικό οξύ και οι τοξίνες.
  •  
  • Πίνετε πολύ νερό, τουλάχιστον 8-10 ποτήρια την ημέρα. Η αφυδάτωση περιορίζει τη νεφρική λειτουργία και μπορεί να οδηγήσει στην δημιουργία ουρικού οξέος. Το ελαφρώς αλκαλικό νερό, όπως το νερό Λουτρακίου περιορίζει την οξύτητα του σώματος.
  •  
  • Περιορίστε το κρέας στο ελάχιστο δυνατόν, γιατί τα συστατικά του κρέατος συμβάλλουν στη δόμηση του ουρικού οξέος. Γίνετε φυτοφάγος.
  • Φάτε άφθονα ωμά λαχανικά, και ξηρούς καρπούς (φουντούκια, καρύδια, αμύγδαλα σε λογικές  ποσότητες). Τρώτε φρούτα σε μικρές ποσότητες, ώστε να μην προσλαμβάνεται μεγάλη ποσότητα φρουκτόζης. Τα κεράσια και οι φράουλες είναι πολύ αποτελεσματικά φρούτα στην αντιμετώπιση της ουρικής αρθρίτιδας.
  • Αποφεύγετε τις τροφές που είναι πλούσιες σε πουρίνες που συμμετέχουν στο σχηματισμό του ουρικού οξέος), όπως οι σαρδέλες, τα σπαράγγια, καβούρια, χαβιάρι, ρέγκα, νεφρά, συκώτι, παράγωγα του κρέατος (λουκάνικα, σαλάμια) και κρεατοζωμοί, μανιτάρια, μαλάκια (μύδια, στρείδια, κλπ), αρακάς, φασόλια.
  • Αποφύγετε το οινόπνευμα. Αποφύγετε την απότομη απώλεια βάρους, διότι μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του ουρικού οξέος στο αίμα. Αν αποφασίσετε να χάσετε βάρος κάντε το σταδιακά και όχι απότομα.
  • Ασκηθείτε συχνά.
  • Πίνετε χυμό κερασιού με κάθόλου ή ελάχιστη ζάχαρη. Ο χυμός του μαύρου κερασιού που διατίθεται στα καταστήματα υγιεινής διατροφής μπορεί να προλάβει τις προσβολές και να βραχύνει τη διάρκεια των οξέων κρίσεων ουρικής αρθρίτιδας. Το εκχύλισμα μαύρου κερασιού υπάρχει και υπό μορφή δισκίων, αλλά δεν είναι το ίδιο σε ισχύ όπως ο χυμός του μαύρου κερασιού.
  • Ο τρόπος ζωής και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των ατόμων με ουρική αρθρίτιδα δρουν ευεργετικά στη συνολική υγεία , καθώς η ουρική αρθρίτιδα σχετίζεται με το μεταβολικό σύνδρομο με αύξηση του κινδύνου πρόκλησης καρδιαγγειακής νόσου και της θνησιμότητας.

  • Τα επίπεδα των συγκεντρώσεων του ουρικού οξέος στο αίμα μπορεί να ελαττωθούν με την καθημερινή σωματική άσκηση, την ελάττωση της βρώσης κόκκινου κρέατος, την ελάττωση του σωματικού βάρους, την αποφυγή της ζάχαρης και των τροφίμων που περιέχουν ζάχαρη.

  • Όλα τα παραπάνω βοηθούν όχι μόνο στην ελάττωση των επιπέδων του ουρικού οξέος, αλλά και στον περιορισμό της αντίστασης στην ινσουλίνη και των νοσηρών καταστάσεων που αναπτύσσονται εξαιτίας της.

  • Πρέπει να αποϕεύγεται η υπερβολική χρήση οινοπνευματωδών. Η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων οινοπνεύματος, η βρώση γλυκών ϕρούτων και θαλασσινών, των λιπαρών ψαριών θα πρέπει να επαναξιολογείται, καθώς είναι χρήσιμη για τα ωφέλη της στις νόσους του καρδιοκυκλοϕορικού συστήματος.

  • Τα γαλακτοκομικά, λαχανικά, καρύδια, τα περιορισμένης γλυκύτητας φρούτα και οι σπόροι βοηθούν στην πρόληψη της ουρικής αρθρίτιδας και στον περιορισμό της αντίστασης στην ινσουλίνη. Ο καφές και η συμπληρωματική χορήγηση βιταμίνης C, θεωρείται ότι προλαβαίνουν την ουρική αρθρίτιδα, καθώς κατεβάζουν τα επίπεδα του ουρικού οξέος.

Συμπέρασμα:¨Τρώτε κάθε μέρα 6-7 κεράσια και λαχανικά (περιλαμβάνονται και οι μπάμιες). Αγοράστε τώρα κεράσια και βάλτε μικρές μερίδες τους στην κατάψυξη για να τρώτε και τον χειμώνα. Τρώτε επίσης στην εποχή τους και φράουλες

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Schlesinger N. Dietary factors and hyperuricaemia. Curr Pharm Des. 2005;11(32):4133-8.

Choi HK.A prescription for lifestyle change in patients with hyperuricemia and gout. Curr Opin Rheumatol. 2010 Mar;22(2):165-72.

 

Last Updated (Sunday, 10 July 2016 07:14)

 
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday636
mod_vvisit_counterYesterday1122
mod_vvisit_counterThis week5099
mod_vvisit_counterLast week4658
mod_vvisit_counterThis month17503
mod_vvisit_counterLast month18043
mod_vvisit_counterAll days398249